Friday 17 April 2015

Saya antara orang yang memang penakut tahap max kalau kene makan ubat pil ni..hehehhe..bayangkan la dulu kalau panadol tu kene patah 2. Pernah sampai kene patah 4. Serius...memang cuba telan mesti termuntah balik..habisla air bergelas-gelas sampai kembung perut tapi ubatnye tak jugak dapat telan. Sampai tahap masuk mulut, masuk air, dongakkan kepala sebab nak bagi pil tuh senang masuk tekak. Haaa...tak ke parah kata ayah saya yang memang hanginla kalau dah puas paksa makan ubat susah sangat. Hehhhe..

Bila dah pregnant...


Tu cerita dulu la..Sejak pregnant, sebab dah kene makan pil lagi super besar sizenya, dah oke dah. Tapi tak adalah oke 100%. Masih ada lagi tu melekat sikit-sikit perangai lama. Hehehhe..memang rasa macam SEKSAAAA sangat bila kene telan pil. Masa mengandung Hakeem, dah mula kenal Shaklee, pun beberapa vitaminnya bagi saya size besar juga macam Sustained Release Vitamin C dan juga Multivitamin Vitalea. Tapi disebabkan nak sihat memang set mind telan je la. Alhamdulillah, okey je. Hehehe..

Konsisten ambil supplement..


Sekarang untuk penjagaan kesihatan harian, saya tetap amalkan pengambilan Vitamin C. Sehari 2 biji saya ambil. Bila rasa macam tekak ni semacam, saya up dose ke 4-6 biji. In sha Allah memang berkesan. Kalau dulu, sebab saya ni tekak sensitif, bila minum ais skit mulala sakit tekak dan terus batuk sampai demam-demam. Sekarang alhamdulillah. Banyak improve lepas konsisten ambil Vitamin C ni setiap hari.

Asyik sakit tekak..


Lately cuaca pun panaskan, asyikla nak pasang air cond. Betul tak. Memang tak tahan air cond sebenarnye, nanti mulala tekak ni perit-perit lagi memang tu petanda nak sakit tekak dan demam lagi. Huhuhuhuh.. Sebab dah selalu sangat rasa tekak perit nih, saya malas juga nak telan pil sampai 4-6 biji..hihihi (kalau tau cik abang ni habislaaa)




Jadinya teringat kat Vivix nih..Orang cakap 'tonik ajaib'. Sebabnya, dalam sesudu kecil vivix ada kandungan 'resveratrol' yang tinggi. Resveratrol adalah kandungan dalam tumbuhan yang dipanggil 'polyphenol'  dimana komponen ini mengandungi bahan antioksidan yang sangat tinggi yang membantu memelihara badan dari kerosakan DNA. Haa...jadinya, pemulihan badan berlaku dari tahap DNA. Bila dalaman sihat, in sha Allah, terpancar sampai ke luar. Sebab tu banyak testimoni yang ambil vivix ni memang kulit nampak muda dari usia. Nanti saya share di entri lain ya.



Nak cerita pasal vivix nih, sebab tekak asik rasa perit-perit tu dan malas nak ambik pil banyak-banyak, jadi sebelum tidur saya ambik sesudu kecil vivix ni. Senang, telan je sesudu. Setel! hehehhe..rasa pun yummy..rasa anggur masam ckit je..Memang sangat-sangat puas hati tau..bangun esoknya alhamdulillah tekak takperit dah. System 'pelaburan' di tandas pun lancar juga. Haaa buang segala toksik dalam badan. Hehe..

Nak cuba? 

Whatsapp 012-2634001 (isma)

Saya sedia membantu anda :)




0 comments:

Post a Comment