Friday 3 April 2015

Nak menyusukan anak sehingga 2 tahun? Bagus niat anda tu, tapi kene ingat, bukan semudah itu saja ye. Banyak cabaran dalam menjayakan penyusuan susu ibu ni, namun pengalaman dan kepuasaan dapat menyusukan si manja dengan susu ibu adalah pengalaman terindah bagi seorang ibu.

Saya juga mengalaminya semasa menyusukan I Sara dan Hakeem. Semasa mengandungkan I sara, busy sangat dengan kerja, saya tak educate diri dengan ilmu betapa pentingnya menyusukan bayi. Saya juga 'jahil' tak cuba nak belajar cara melancarkan penyusuan. Akibatnya, dari hari pertama kelahiran, memang SUSU TAK KELUAR! Kemudian tak tahu CARA NAK HASILKAN SUSU tu..Huwaaaaa...menyesal sungguh!

Semasa mengandungkan Hakeem, saya belajar dari kesilapan lalu. Bernekad NAKKKKK SANGAT menyusukan Hakeem dengan susu ibu. Bermulalah dengan melengkapkan diri dengan nutrisi lengkap SET HAMIL Shaklee. Sejurus bersalin, mula ambil SET BERSALIN Shaklee. Alhamdulillah, memang susu dah mula keluar sejak selepas kelahiran Hakeem. Puas hati dapat melihat 'SUSU EMAS' yang dapat diberikan kepada Hakeem.



Ibu-ibu! Penyusuan susu ibu apatah lagi exclusive 2 tahun memang bukan perkara yang mudah. Namun besar manfaatnya untuk anak dan juga ibu sendiri.

Antibodi anak sangat baik kerana SUSU IBU mengandungi antibodi terbaik yang dapat membina imun sistem terbaik buat si manja anda.

Melalui proses penyusuan SUSU IBU, ia juga dapat melindungi ibu dari perbagai serangan penyakit seperti kanser rahim.
Bonding bersama si manja anda juga merupakan saat dan penglaman yang TIDAK TERNILAI dan sangat RUGI jika sebagai ibu tidak dapat merasainya.

Badan ibu harus kekal CERGAS dan BERTENAGA juga EMOSI yang TENANG untuk melancarkan PENYUSUAN SUSU IBU.

Pengambilan makanan yang BERKHASIAT dan cukup NUTRISI adalah faktor utama membanyakkan SUSU IBU.

Izinkan saya membantu anda IBU-IBU MENYUSU dalam melancarkan penyusuan anda sehingga mencapai umur bayi 2 tahun. Konsultasi PERCUMA dan EXCLUSIVE akan saya berikan KHAS buat anda :)

Whatsapp ke >> 012-2634001 (Pn. Isma)

0 comments:

Post a Comment