Sunday 27 December 2015

Sejak berabad lama, garlic (bawang putih) menjadi ubatan tradisional oleh nenek moyang kita. Ini kerana, selain ianya mempunyai aroma yang menyedapkan bau makanan, ia juga menjadi penambah rasa semulajadi kepada masakan kita. Perasan tak kalau kita tengok rancangan memasak, terutama dari obersea mesti bawang putih ini menjadi salah satu ingredient utama dalam resipi masakan mereka.

bawang putih ada 1001 rahsia perubatan

Rahsia Garlic.


Bawang putih mempunyai Allicin. Allicin merupakan kandungan rahsia dalam bawang putih yang bertindak sebagaii antibiotik semulajadi, anti-kulat, antioksida yang membantu dalam penyembuhan penyakit. Allicin sangat sensitif dan mudah musnah.

Jom ketahui fakta berkaitan bawang putih.

1) Ia mengandungi rendah kalori dan tinggi dengan vitamin seperti Vitamin C, Vitamin B6 & Manganese.

2) Di gunakan secara tradisional untuk menangani penyakit demam selsema.

3) Penggunaan garlic yang konsisten dan dos tinggi dapat membantu menstabilkan tekanan darah pada pesakit yang mengidap tekanan darah tinggi. 
(Sumber : http://authoritynutrition.com/11-proven-health-benefits-of-garlic/)

4) Garlic menurunkan paras kolesterol jahat (LDL) dan membantu menghindar dari serangan sakit jantung.

5) Garlic mengandungi antioksida yang dapat menghalang kerosakan sel dan juga sebagai anti-penuaan semulajadi. Sekaligus membantu menghindarkan dari penyakit Alzheimer.

Garlic Complex Shaklee


Kenapa harus ambil Garlic Complex Shaklee
Sebabnya, berapa ramai antara kita ini mampu telan bawang putih mentah-mentah begitu sahaja paling kurang 4biji bawang putih mentah sehari? Errrrr, bila dikopek, baunya pun dah menusuk hidung, inikan pula nak kunyah mentah!

Kan mudah dengan telan sahaja 1 biji pil Garlic Complex sudah mengandungi 500mg extract garlic tulen. 
Garlic Complex ini diperbuat dari 100% bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA. 
Pembuatan pil garlic ini pada suhu bilik terkawal agar dapat mengekalkan kandungan Allicin yang aktif yang merupakan komponen utama yang bertindak sebagai antibakteria, antibiotik semulajadi, antikulat dan bersifat penyembuh.

Garlic Complex Shaklee

Risau Kesan Sampingan Antibiotik?


Bagi yang selalu di serang sakit tekak, selsema, batuk, demam dan di berikan antibiotik sebaai langkah cepat dan selalunya berkesan untuk pemulihan segera namun berasa risau akn kesan jangka panjang ubat bahan kimia antibiotik? Boleh mula bertukar kepada pengambilan Garlic Complex secara konsisten.

Garlic Complex merupakan antibiotik dari bahan semulajadi pastinya lebih selamat dan menyakinkan selain membantu dalam penjagaan kesihatan badan keseluruhannya. 

No pendafftaran KKM : K.K.L.I.U : 2619/2014

Salam Sayang,
Mama Sara & Hakeem
012-2634001



1 comments: