Wednesday 1 April 2015

Arini 1st day GST implement di Malaysia..

Malam tadi ramai geng-geng bas sekolah yang berkampung kat ofis standby untuk GST deployment code. Oppss..sorry..maksudnya, ramai geng-geng opis dalam IT world nih yang 'terpaksa-rela' bekerja (overnight) sebab nak make sure sistem yang support GST function ni dapat di 'replace' dengan jayanya.



Kalau tengok FB dan forum-forum dan group-group whatsapp ramai sangat yang jadi 'debator' tak puas hati dengan GST. Kenapakah?

Senang je, sebab tak cukup ilmu atau memang suka jadi pengomen. (Maaf ye kalau tak suka).

Bagi saya, komen cemane pun kalau gomen nak implement GST ke ape ke, diorg tetap akan buat. Even sebelum apa-apa decision, dah dibincang pro & cons nya. Pendapat peribadi saya, sebagai 'rakyat jelata' apa langkah bijak yang boleh kita buat? Pandai...TAMBAH INCOME. Bukan TAMBAH DOSA mencaci sana-sini. Nauzubillah...

Tak perlu peduli perkara yang buatkan kita negative. FOCUS cara untuk perbaiki diri dan ekonomi keluarga. Ingat anak-anak. Ingat mak ayah di kampung. Betul...keje makan gaji tak akan buat kita KAYA. Mulalah berbisnes sebagai side income. Buat dulu secara part-time dengan niat suatu hari nanti akan menjadi full-time. Inilah yang saya lakukan juga sejak 2011.

Pelbagai cara dan bisnes dah di terokai. Nak cari yang sesuai dengan diri. Finally, sangat JATUH CINTA dengan bisnes Shaklee ni. Sebab apa? Ukhuwah dalam group kami sangat best. Sangat rapat. Melalui group bisnes Shaklee saya bukan sahaja dapat belajar tips bisnes, yang paling best saya diajar untuk sentiasa KEEP POSITIVE dan menjaga HUBUNGAN DENGAN ALLAH.

Nak tahu betapa hebatnya nikmat saya rasa bertemu dengan group ini? Tunggu next entry saya kongsikan disini ya.

Stay tune!! :)

0 comments:

Post a Comment