Thursday 4 September 2014


Kenapa saya pilih Shaklee?
Kenapa dalam banyak-banyak bisnes, kenapa Shaklee?

"....Bisnes MLM, fobia ah! dahla kene carik 'downline' la..kene kejar2 orang..kene beli stok banyak2..last2 habissss..."

Ini BIASA...
Pandangan skeptikal oleh orang yang HIDUP BIASA-BIASA!
Belum kaji betul-betul, belum ambil tahu betul-betul bisnes plan dan bisnes 'structure' melulu saja buat 'conclusion'.




Jom baca kisah hebat yang dikongsi oleh INSAN LUAR BIASA ini kenapa dan apa manfaatnya saya dan mereka dalam bisnes Shaklee ini.


Januari 2014
Saya tergerak hati untuk mencuba sesuatu yang mendatangkan wang tambahan. Mulalah “kajian” terhadap beberapa peluang bisnes. Saya nak bisnes yang tak bermodal tinggi, selain tu terjamin dari segi syariatnya.
Entah macam mana satu hari tu terbaca offer seorang senior sekolah lama tentang keahlian Shaklee dan peluang jana pendapatan. Terus PM dan bayar RM75 daftar ahli. Alahhh RM75 je pun. Kalau tak menjadi pun tak rugi nak di bye bye kan.
.
Dari situ saya di joinkan ke beberapa Group rahsia. 2 minggu pertama tiada tindakan saya buat. Masa tu masih tak yakin lagi 100%. Masih mengkaji lagi.
.
2 minggu terakhir.. saya mula langkah. Bawak fail set-set cadangan supplemen ke sekolah. Sampai tak tidur nak siapkan, buat sendiri, google, tinjau fail-fail di Group FB. Siap. Tunjuk pada rakan-rakan guru. Malu??? Maluuuuu.. tapi bila dapat sambutan..ehh seronok pula. Tambah-tambah ramai yang dah kenal Shaklee. Alhamdulillah. Bonus pertama saya 3 angka. LUMAYAN !
.
Pada mulanya, memang duit yang jadi fokus utama saya dalam Shaklee. Semuanya berubah bila dalam Support Group, leader-leader kami sering mengingatkan tujuan utama kita ber Shaklee adalah untuk membantu lebih ramai orang untuk sihat..menyentuh hidup lebih ramai orang disekeliling kita, membantu orang lain untuk menambah nilai hidup mereka. Lakukan sesuatu itu kerana Allah. BUKAN SEMATA UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI.
.
Allah.. sungguh.. semua itu merubah 360 darjah niat asal saya. Sempat terlintas. Aku join Group bisnes ke Group usrah ni Alhamdulillah, dalam group kami sentiasa saling berkongsi info, pengalaman, tips- tips bisnes, saling memberi semangat. Seolah kami dah lama kenal. Sedangkan, hanya “ bersua” di alam maya sahaja. Indahnya ukhuwah bila kerana Allah.
Sungguh. Ber Shaklee banyak mengubah pandangan hidup saya. Kita hidup bukan semata untuk diri sendiri. Tapi juga untuk orang di sekeliling kita. Terutama mereka yang kita sayang.
.
Bila kita merasa lemah dan putus asa..INGAT! ada mereka yang menanti kejayaan kita. Ada mereka yang memerlukan bahu kita untuk bersandar.
Untuk kesayangan-kesayanganku.. kalianlah penguat semangat ini. Doa dan sokongan kalian adalah azimat peneman perjuanganku.
Untuk Almarhumah bondaku yang mulia.. ku pinjam semangat dan ketabahanmu..
~ FB : SuriSuhaili MY





Awalnya, saja nak beli supplement masa mengandung, memandang kan berat naik melampau..dekat 30kg naik! Budak-budak office ciap panggil "Makcik DOREMON" sebab memang sangat bulat! Lepas tu badan da semakin tak larat, kerja penat banyak kerja..weekand pon kena kerja..stress..hari2 nak drive dari Shah Alam ke Bukit Jalil..Bayangkan pergi kerja redah federal highway camtu..huk2, sadis!
.
Bila masuk 2nd trisemester..kaki swollen teruk, tak boleh berjalan, berdiri lama, gigi berdarah, malam2 kaki cramp sampai menangis2 mintak encik husband urutkan..
.
Dah terfikir kena cari supplement! Bukan harus lagi, tapi WAJIB!
Kebetulan, terperasan Mak Shaklee cerita pasal Shaklee..selepas berbulan2 research pasal Shaklee..apa la hebat sangat Shaklee ni! Orang dok kecoh-kecoh tak tentu pasal..haha
.
Lepas rasa confident..dan pm Mak Shaklee..dla pon melabur la sikit untuk kesihatan diri dan baby. dla ambil COMPLETE SET MENGANDUNG - PANTANG - MENYUSU - KURUS - KULIT CANTIK - Alhamdulillah, lepas seminggu je konsisten consume..badan rasa ringan, kaki kurang cramp waktu malam, lepas 2 weeks check..berat turun 3kg! Pergh, rasa macam best gila!
.
Sebabkan kerja kat office melambak2, dla satu-satunya QA dalam team..dla tak sempat pon nak mintak cuti awal..tup2 dah terbersalin!
Dla just continue makan, sebab rasa BERBALOI2
and the best things is, i've got my 1st CASH BONUS walaupon tak menjual!
.
Masa pantang, share dengan ibu makan..sebab TAKUT TAK HABIS! Then kesihatan ibu, mil pon improve since dla bagi try supplement Shaklee..lagi la suka!
.
After few month, dla tergerak hati nak join buat bisness, alhamdulillah, semakin hari semakin di permudah kan.. semakin jatuh cinta bila dla usaha korek segala rahsia cepat kaya dari Jutawan2 Shaklee! Ya Allah, tips nya mudah je..
AMALAN2 SUNAT YANG KITA SELALU LUPA!
ZIKIR, SELAWAT, DHUHA, SEDEKAH yang paling basic! Sedih, sedih bila terasa hina nya aku, nak duit banyak, tapi tak reti macam mana AMBIL HATI PENCIPTA! Ya Allah, maafkan aku..
.
Insyallah, dla akan usaha yang terbaik dan konsisten untuk buat amalan2 sunat.

~ FB : Nur Fadhilah Muhd Arif





#ShakleeEffect 1 :
HAMIL SIHAT
*Tiada darah tinggi
*Tiada kencing manis
*Tiada Strok
.
Set hamil ESP, VITALEA IRON FORMULA, SR VITAMIN C, B COMPLEX, OSTEMATRIX menjadi teman sepanjang hamil kali ni. Fobia klinik sangat kerana sejarah kehamilanku yang teruk. 9 bulan ku lalui sungguh ajaib! tiada darah tinggi, tiada kencing manis, HB OK, Alhamdulillah!!
Kata Doktor yang memantau aku ketika di wad,
"Akak mengandung kali ni sihat ye? Tak ada masalah macam sebelum ni kan? Akak betul-betul jaga ye kali ni? ".
Selepas bersalin, anakku sihat takda DEMAM KUNING. Beza dengan 3 orang anak sebelum ini kesemuanya kena tahan wad seminggu gara-gara DEMAM KUNING. Tak terbayang gembiranya hati seorang ibu bila anaknya BEBAS DEMAM KUNING.
.
#ShakleeEffect 2 :
MENCARI REDHA-MU MELALUI PERNIAGAAN INI
"Ya Allah, jadikan aku Jutawan Muslimah dan jadikan lah perniagaanku sebagai jambatan untukku ke syurga-Mu".
Doaku ketika di Multazam pada tahun 2009. Aku yakin Allah akan mengabulkan doaku. Semenjak itu aku sentiasa mencari panduan perniagaan Rasulullah dan Jutawan Islam yang lain. Apakah rahsia seorang Jutawan Islam?
Oktober 2014 hatiku terbuka untuk mencuba perniagaan baru. Selepas aku dimasukkan ke dalam SECRET GROUP MAMAFAIZ & JUTAWAN SHAKLEE, aku mula mengkaji dan mengorek rahsia kejayaan seorang Muslimah yang menaungi Kumpulan Jutawan Shaklee iaitu Presidential Master Cery. Terpandang pada 1 tips warga jutawan diantaranya : ZIKIR, SELAWAT, SUNNAT TAHAJUD, SUNNAT DHUHA, SEDEKAH. Aku pandang lama post tu. Aku sedar, aku kurang berpegang pada amalan sunnah ini. Walaupun aku tahu! Astagfirullah...
Semenjak itu aku pegang tips itu. Tahajud aku usahakan bangun setiap malam. Dhuha aku usahakan tidak tertinggal setiap hari. Allahu Akbar!! Rezeki ku mencurah-curah, sehingga aku senang effective setiap bulan (2minggu sebelum closing), mudah untuk aku naik rank. Aku tahu... Dia redha... Alhamdulillah dengan perniagaan ini aku semakin dekat dengan Nya, hatiku tenang, perniagaan berjalan lancar!
~ FB : Yuslinda Syahrial Usratussholiheen








Seriously, saya memang anti MLM.
.
Kerana; saya lihat ramai kawan2 saya yang terjebak MLM;
.
- famili terabai; dek kerana asyik menyertai perjumpaan kumpulan.
- kerja hakiki terabai; perjumpaan malam. Siang datang kerja lewat, bangun lewat, hilang fokus
- yang bawah kerja keras; upline senang lenang.
.
Dengan Shaklee semuanya tidak berlaku, kerana;
.
- segalanya online. Tiada perjumpaan mingguan atau bulanan. Coaching, motivation, tutorial semuanya online.
- Boleh dibuat bila2 masa mengut kesesuaian waktu kita.
tiada istilah sistem piramid. Siapa rajin; dia dapat lebih. Banyak kes downline melangkau upline kerana downline lebih aktif dan maju bergerak. - Business planning yang adil.
.
Jujur, saya enjoy menyertai Shaklee.
~ FB : Sue Aziz








"Macam BARU bersalin sulung"
Wah ayat, kembang semangkuk kalau ada orang bagitahu benda ni kat kita, padahal dah beranak tiga.

Tapi lepas bersalin Mus'ab, tukang urut pun terkejut dah tiga anak. Masa urut pun beliau kata perut elok.. "Pandai jaga makan". Hihi..
Tahap kesihatan saya memang tiptop. Lepas Mak saya balik, semua boleh buat sendiri. Tengok bilik air pun terajin nak sental.
Travel balik hari ke Terengganu pun ok. Alhamdulillah.
Walaupun dalam pantang dah buat kerja rumah, style buat kerja pun kena lembut, jalan kepit2 ibarat sedang memakai kimono Jepun, sental bilik air ala2 manja gitu. Dalam pantang, kan...
Set bersalin Shaklee, memang saya amal secara konsisten. Masa tu tak tahu yang boleh kongsi dengan suami. Kalau tahu, mesti dah share dah!
Hah, disebabkan penangan #ShakleeEffect la ni! Terus survey nak jadi ahli. Jimat banyak sangat berbaloi-baloi. Masuk ahli untuk makan sendiri, tapi #ShakleeEffect - nya sampai ke POKET!
Waaa ini tak boleh jadi. Kena terus berusaha agar ia semakin berkepuk2 dan gemok2. Yang PASTI, anak cucu Shaklee saya akan bawa bersama. Menuju PUNCAK. Bergandingan tangan.
~ FB : Zainor Nasrah








Tak sampai setahun saya mengenali SHAKLEE. Saya pun tak pasti kenapa Allah swt gerakkan hati saya mendaftar sebagai SID dibawah kaklong..padahal saya tak kenal pun kak long...tak pernah bersua muka..
Sejak bershaklee memang kehidupan saya dan keluarga berubah, Dari segi cara hidup dan pemakanan saya sekeluarga lebih menitikberatkan soal kesihatan.
.
Anak2 tak terlepas mendapat khasiat shaklee. Daripada anak2 yang kurang selera makan dan selalu demam, sekarang alhamdulillah asbab shaklee anak2 berselera makan. Sekarang pun dah lama tak demam. Kuat sungguh antibodi anak2...
.
Encik husband pun alhamdulillah dah berhenti MEROKOK. 
Mengenali shaklee, mengajar saya kembali kepada asas kehidupan. "Back to the basic"
Selama ni amalan saya biasa2 je...buat pun yang wajib je.
Tapi bila bersama SHAKLEE...Saya diajar untuk lebih....lebih dan lebih bergantung kepada ALLAH SWT...Buat amalan2 sunat...alhamdulillah syukur...inilah yang saya cari.
~ FB : Arbayah Aris







Nak tahu #ShakleeEffect pada saya??
Jommmmmmm...

[DULU..Lain, SEKARANG Lain..]
Lepas grad dulu, memang standardla fikir nak mula kerja best2..
Dapat gaji best2..
Boleh beli macam2 yang best2..
.
Alhamdulillah dapat keje kat bank M sebab masa stadi dapat scolarship dari bank M..
Memang cita2 sangat tinggi nak jadi career woman yg berjaya. Sebab apa, sebab nak tolong mak ayah sangat2. Bukan senang diorg susah payah hantar kami semua skolah masuk asrama & U dulu.
.
Bila dah kahwin dan masuk anak 2 semua dah berubah.
Ditambah2 tekanan kerja yg sangat hebat.
Lagipun dah 'senior' banyak 'politic ofis' yg indah khabar dari rupa.
Walaupun berjaya juga mendaki level demi level, namun 'passion' yg DULU dah HILANG!
Mungkin priority SEKARANG pun dah jadi lain.
Komitmen pun lain jugak.
Jadi cuba2 carik bisnes online yg mudah nak buat secara part-time sebab situasi kerja yg begitu 'hectic' takut tak boleh handle.
.
Pernah cuba beberapa bisnes tapi...separuh jalan..
Sebab rasa macam susahnyaaaa...
Sampailah masa berpantang anak ke-2, berpantang dengan SET BERSALIN SHAKLEE, memang sangat berbeza energetic compare berpantang anak pertama dulu..terus JATUH CINTA !
.
Terus daftar dengan classmate masa kat UKM dlu, (Kaklong Nuzula) sebab tgk dia dah mula bershaklee dan macam best jek..
Sebelum tu DULU dah penah 'interview' adik Kaklong, Hafsah yg resign jadik WAHM dari company minyak gergasi P, sekarang dah rangkin Master. WAHM yg low profile TAPI ber'income' lebih hebat dari diriku yg 10 tahun makan gaji :|
.
Lepas join secret group, LAAGII JATUH CINTA..sebab bukan sekadar tips bisnes biasa2 yang dikongsi, rupanya tips yg SANGAT LUAR BIASA!
Penekanan menjaga hubungan dengan ALLAH menjadi tunggak dalam menjayakan bisnes kami.
.
Dah 30 tahun hidup kat bumi Allah ni sekali-sekala je kot pernah bangun untuk solat tahajjud, tapi sejak berShaklee, terasa diri makin mendekati-NYA.
Sering diingatkan oleh leader, Solat Tubat, Tahajjudd, Hajat, Dhuha..
.
Masya-Allah...tak terungkap betapa indahnya..
Inilah #ShakleeEffect yang dapat ku rasakan..berbisnes secara berjemaah dan saling bantu-membantu..
Bertambah-tambah semangat setelah dimasukkan ke team Master Ira di ‪#‎wcdi‬. Kami 'bersaing' secara sihat dan saling mengingatkan antara satu sama lain..
.
Alhamdulillah..
Akan ku daki sampai ke puncak! Aminn
~ FB Page : Vitamin Supermama








Haaa....dah baca kan?
Apa yang anda RASA? Ada SESUATU kan..kan..
Nasihat ikhlas saya, kaji dulu..teliti dulu sebelum buat sesuatu. Kemudian mohonlah petunjuk dari yang MAHA ESA. Tunaikanlah solat Istikharah mohon diberikan ketetapan hati jika inilah pilihan terbaik untuk diri dan keluarga anda pada masa kini dan akan datang.

Sesungguhnya rezeki Allah itu luas.
Allah menciptakan dan menentukan sesuatu ada hikmah disebaliknya.
Insan yang BERJAYA adalah insan BIASA-BIASA yang BERFIKIR & BERTINDAK secara LUAR BIASA.
Anda berhak untuk KAYA dan BERJAYA!
Percaya dengan POTENSI DIRI, YAKIN, USAHA dan TAWAKKAL lah kepada-NYA.

Mahu saya bantu anda bersama-sama menuju puncak dalam bisnes Shaklee?
Joooommmmm...
012-236 4001 (isma)




1 comments: